2 nov


Så ja, haft en liten paus några dagar osv nu ett tag.
Har bara varit för mycket runt i kring helt enkelt.
Negativa händelser, dödsfall och tråkigheter, bara otrevliga grejer.
Men men, vad kan man göra åt det?
Jag menar hänt har ju faktiskt hänt? Tråkigt men sant.
Och människor som går bort kan man inte få tillbaks, även hur mkt man än vill det.
Att man är ledsen och gråter, det är männskligt och naturligt,
och visar bara att man har känslor.
Jag har själv gråtit floder i mina dagar, mycket tårar som har fällts
för folk som gått bort som har stått en nära, vänner, släkt & familj.
Folk föds och folk dör, det är livets lyckliga gång, som man säger.
Man tycker att folk som omkommer i olyckor är mer tragiskt
än folk som dör av ålder eller i sjukdom,
och visst kan jag hålla med på det på ett visst sätt.
Att folk som dör i en sådan snabb och "oförbered" död
är mer tragiskt, för att olyckor är sånt som kan hända vem som helst,
när som helst och vars som helst. Tyvärr så händer
det olyckor för ofta nu för tiden tycker jag.
Det är ju bara onödigt, och som sagt mycket tragiskt.
För mig har detta höst lov inte varit det bästa,
det hela började som vanligt, helt okey, men det blev sämre nu de sista dagarna,
bara jobbigheter, dödsfall, 2 stycken först, sen ett till nu idag.
Det blir alltid dålig och en dyster stämning i familjen och i sin närhet
när något sådant händer. Man hamnar inne i en sorgperiod.
Men som sagt nämde tidigare, det är normalt att vara ledsen och nere,
att kunna visa känslor är en stor starkhet, att man vågar
och kan. Det är faktiskt inte alla männsikor som kan gråta och visa känslor.

Vad ska man göra? Man kan inte gräva ner sig i allt negativt för resten av livet,
även fasst det känns som att man skulle vilja det när något sådant har hänt.
Men så funkar det inte, man måste kunna fortsätta och leva
som vanligt, och kunna försöka tänka på annat.



Dessa ord kommer direkt från hjärtat av mig själv,
tankar och tänkvärda ord som jag ville dela med mig av.
// Frida Abrahamsson.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0